Serwis.mszczonow.pl

Wyszukiwanie

:

Język / Language:

Data, imieniny

Dziś jest 20 Kwietnia 2019  |  imieniny: Agnieszki, Czesława

Menu strony

Banery

Opis strony

informacje dla rodziców
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne „Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek”. Janusz Korczak Główny cel zajęć korekcyjno-kompensacyjnych to pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w grupie oraz osiągania pozytywnych wyników. W ramach zajęć reedukacyjnych nie można ograniczyć się wyłącznie do ćwiczeń w ramach opóźnionych lub zaburzonych funkcji. Ćwiczenia powinny uaktywniać pracę całego mózgu, aby kształtowanie funkcji opóźnionych było wspomagane przez inne funkcje poznawcze. Ważne jest, aby każde zajęcia zapewniły dzieciom materiał do myślenia i mówienia oraz stworzyły możliwości do ćwiczeń ruchowych oraz pozwoliły na odniesienie sukcesu. Ogólne wskazania terapeutyczne to : zachęcanie dziecka do pracy, nagradzanie dziecka za prawidłowo wykonane czynności, ukazywanie atrakcyjności wykonywanych zabaw, stopniowanie trudności, nie dopuszczenie do tego by zabawa była chaotyczna, nużąca.

Treść strony

...

       

     „…mów dziecku, że jest dobre,   

                     że może, że potrafi…”

                                                 J. Korczak

ćwiczenia dla przedszkolaków

ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE

( ćwiczenia do stosowania w domu )

 

·         Motoryka duża

- chodzenie po linii narysowanej kredą na podłodze lub po rozłożonym sznurku, skakance;

- skakanie na jednej nodze (naprzemienne prawej, lewej, prawej, lewej);

- łapanie, rzucanie i kopanie piłki;

- wrzucanie piłeczki do kosza lub wiaderka;

- naśladowanie ruchów rąk, nóg i głowy (malowanie, pisanie, mieszanie)

·         Sprawność manualna

- posługiwanie się narzędziami ( nożyczki, widelec, nóż, ołówek, kredka);

- nawlekanie koralików, przewlekanie sznurówki;

- łączenie kropek wyznaczających figury geometryczne;

- zamalowywanie wyznaczonych konturem płaszczyzn;

- rysowanie równoległe z prowadzącym zajęcia;

- kopiowanie wzorów;

- dorysowywanie połówek;

- dorysowywanie brakujących elementów;

- zabawy z plasteliną.

·         Koordynacja wzrokowo – ruchowa

- przerysowywanie figur geometrycznych;

- labirynty;

- rysowanie wzorów litero podobnych;

·         Analiza i synteza wzrokowa

- wyszukiwanie wśród obrazków tematycznych jednego różniącego się szczegółem;

- identyfikowanie w zestawie obrazków tematycznych jednego pokazywanego;

- odnajdywanie na dużej, sytuacyjnej ilustracji przedmiotu pokazanego na pojedynczym obrazku;

- dopasowywanie brakujących części na obrazkach tematycznych;

- składanie obrazków z części;

- układanie puzzli;

- układanie wzorów tematycznych z figur geometrycznych;

·         Spostrzeganie słuchowe

- identyfikacja i rozróżnianie dźwięków (np. cięcie kartki papieru);

- odgadywanie głosów zwierząt;

- zgadywanie dźwięków przedmiotów (np. odkurzacz, suszarka, lejąca się woda, telefon);

- różnicowanie zdań wypowiadanych głosem dziecka, kobiety, mężczyzny;

- różnicowanie zdania wypowiadanego głosem ,,smutnym”, ,,wesołym”, ,,zdziwionym”;

·         Operacje myślowe

- umiejętność szeregowania (układanie klocków, kółek od największego do najmniejszego i odwrotnie);

- umiejętność przeprowadzenia klasyfikacji na materiale tematycznym (tworzenie zbiorów np. ubrania, buty, meble, zwierzęta, owoce, warzywa, jedzenie, zabawki itp. – dziecko dzieli obrazki na grupy);

- umiejętność przeprowadzenia klasyfikacji na materiale atematycznym (np. podział klocków lub figur geometrycznych wg koloru, wielkości, kształtu);

- umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego (układanie historyjki w odpowiedniej kolejności ,,co stało się najpierw, a co potem”);

- sekwencje (układamy np. 3 obrazki, dziecko układa w takiej samej kolejności pod spodem, dalej).

 

PAMIĘTAMY O UKŁADANIU OBRAZKÓW „OD LEWEJ STRONY DO PRAWEJ”!!!

 

Mapa Interaktywna



Mikroporady

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.