PYTANIE/PROBLEM
Dzień dobry,
Czy istnieje szansa na to, aby każda osoba, która ma podpisaną umowę dotyczącą wywozu odpadów komunalnych, otrzymała na czas jej trwania pojemnik na odpady? W gminie w której mieszkałam otrzymaliśmy czarny pojemnik na śmieci z dużą naklejką z nazwą gminy. Przy rozwiązaniu umowy taki pojemnik należy zwrócić. Również zawsze dostawaliśmy komplet worków, w tym worki na odpady ogólne. Brakuje mi tego w obecnym miejscu zamieszkania. Czy jest szansa, że Gmina Mszczonów pozytywnie rozpatrzy moje zapytanie?
[2019-09-25]
ODPOWIEDŹ
Aleksandra Krześniak, Wydział Gospodarki Gminnej
Na terenie Gminy Mszczonów zasady wyposażania nieruchomości w worki i pojemniki na poszczególne frakcje odpadów określone są w Regulaminie utrzymania czystości
i porządku, uchwalonym Uchwałą nr XL/284/17 Rady Miejskiej w Mszczonowie z dnia 28 czerwca 2017r. Zgodnie z § 3 ust. 1 właściciel nieruchomości ma obowiązek wyposażyć nieruchomość w dostateczną ilość pojemników lub worków służących do zbierania odpadów komunalnych niesegregowanych (zmieszanych) oraz bioodpadów. Natomiast zgodnie z § 3 ust. 2 pkt 1. gmina wyposaża właścicieli nieruchomości jednorodzinnych w worki do segregacji odpadów komunalnych: papier, tektura, opakowania z papieru i tektury, tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych, szkło, opakowania ze szkła, opakowania metalowe
i drobny metal, opakowania wielomateriałowe.