Serwis.mszczonow.pl

Wyszukiwanie

:

Język / Language:

Data, imieniny

Dziś jest 22 Października 2017  |  imieniny: Filipa, Kordiana

Menu strony

Banery

Treść strony

Terapia pedagogiczna

W naszej szkole odbywają się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (terapii pedagogicznej), dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksja rozwojowa).

Na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kwalifikujemy dzieci, które posiadają opinię lub orzeczenie z PPP, ze stwierdzonym rodzajem trudności i opisanym sposobem pracy.

Podstawą pracy jest diagnoza z poradni, która zawiera:

  • informację o przyczynach trudności,
  • informację o stanie psychicznym dziecka,
  • informację o zaburzeniach funkcji,
  • informację o analizie jakościowej trudności w czytaniu i pisaniu.                      

Zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie terapii pedagogicznej.

 

ABC ucznia z dysleksją

 

A – Akceptujcie mnie takiego, jaki jestem, także moją inność.
B – Błędy ortograficzne są moją udręką.
C – Cierpliwość potrzebna jest wszystkim – mnie, rodzicom i nauczycielom.
D – Dysleksja to wielki ciężar! Całe życie będę go dźwigać.
E – Emocje uniemożliwiają mi prezentowanie wiedzy i umiejętności.
F – Frustrację przezwyciężam relaksacją.
G – Gdybym miał wybór, wybrałbym życie bez dysleksji!
H – Humor jest potrzebny, żeby łatwiej żyć z dysleksją.
I – Istotne jest rozwijanie zainteresowań.
J – Jestem w stanie rozpoznać swój styl uczenia się.
K – Koszmarem jest dla mnie głośne czytanie.                                   
L – Lubię uczyć się wielozmysłowo.
Ł – Łatwiej przychodzi mi mówienie niż pisanie.
M – Myślenie pozytywne ułatwia pokonywanie trudności.
N – Nie oczekuję od innych gotowych rozwiązań i podpowiedzi.
O – Oceniajcie, proszę, mój wysiłek i wkład pracy.
P – Potrzebuję więcej czasu na pisanie i czytanie.
R – Relaks pomaga mi w nauce.
S – Sukcesy = większa motywacja i wiara w siebie.
T – Tran pomaga osobom z dysleksją. Łykam codziennie kapsułki z tranem.
U – Uczę się zwykle dłużej niż inni, bardzo mnie to wyczerpuje.
W – Woda to dobry napój podczas uczenia się.
Y – „Yyyyyyy…” – potrzebuję chwili na zastanowienie, by odpowiedzieć na pytanie.
Z – Zdobywam wiedzę, jak przezwyciężać dysleksję!

 

Źródło: M. Rożyńska, D. Rożyński (M. Bogdanowicz, A. Adryjanek, M. Rożyńska „Uczeń z dysleksją w domu”)

 

 

Mapa Interaktywna



-Przebudowa ulicy Sienkiewicza i Nowego Rynku

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.