Serwis.mszczonow.pl

Wyszukiwanie

:

Język / Language:

Data, imieniny

Dziś jest 19 Listopada 2017  |  imieniny: Seweryna, Elżbiety

Menu strony

Banery

Treść strony

PROJEKT „INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH”

 

Scenariusz zajęci dla  dzieci  rozwijających  uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze - Grupa 5

 

Osoba prowadząca zajęcia:   Ewa Skoneczna.                                

 

 Rodzaj zajęć: Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze - Grupa 5

Czas:  06.05.2014

Temat zajęć: Wstrzymał Słońce ruszył Ziemię

Cel główny: zrozumienie istoty odkrycia M. Kopernika

 

Cele szczegółowe:

Uczeń:

- wie kim był M. Kopernik i rozumie  sens jego odkrycia

- zna przysłowie o M. Koperniku

- zna nazwy i  porządek  planet  Układu Słonecznego względem Słońca

-rozumie pojęcia: astronomia orbita, Wielki Wybuch, Układ Słoneczny

-zna w zarysie teorię powstania Wszechświata i Układu Słonecznego

- potrafi prawidłowo zapisać liczebniki porządkowe

- potrafi tworzyć rodziny wyrazów  i wyrazy pokrewne

-potrafi tworzyć formę przestrzenną

 

Metody:

-aktywizujące: burza mózgów, zabawa słowna, zabawa ruchowa

-praktycznego działania: wyszukiwanie,oglądanie,uzupełnianie,pisanie

-rozmowa

-pokaz

 

Środki dydaktyczne:

  • model Układu Słonecznego
  • ilustracje dotyczące powstania Wszechświata i Układu Słonecznego
  • zdjęcia planet i innych obiektów astronomicznych
  • kartoniki  z nazwami planet
  • ciekawostki dotyczące planet
  • nagranie muzyczne
  • ilustracja M. Kopernika
  • duży napis –przysłowie
  • ilustracje do teorii Ptolemeusza i M. Kopernika
  • książki o tematyce kosmicznej

Formy pracy:

  • zbiorowa
  •  indywidualna: jednolita i zróżnicowana
  • grupowa: jednolita

Mapa Interaktywna



Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.