Serwis.mszczonow.pl

Wyszukiwanie

:

Język / Language:

Data, imieniny

Dziś jest 17 Sierpnia 2017  |  imieniny: Jacka, Anity

Menu strony

Banery

Treść strony

24 czerwca na 1 i 2 godzinie lekcyjnej odbyła się II edycja warsztatów z Origami . Poprowadzili je członkowie koła matematycznego pod kierunkiem  nauczycielek: pani Teresy Bechcickiej i pani Lidii Figat. Uczestnikami zajęć byli zaproszeni uczniowie z klas piątych.

Papier Oigami ufundował sklep PAPIRUS. Składamy serdeczne podziękowania za wspieranie przedsięwzięć szkolnych.

Wpływ sztuki składania papieru na rozwój dziecka

 Zajęcia z wykorzystaniem sztuki Origami rozwijają: myślenie twórcze, konstrukcyjne, wyobraźnię przestrzenną, sytuacyjną, ułatwiają zapamiętywanie, uczą prostoty, estetyki, dokładności i dyscypliny.

Systematyczne wykorzystywanie tej sztuki podczas zajęć pozwala na doskonalenie zdolności manualnych dziecka, wzbogacanie jego wrażliwości na otaczający świat, wzbudza naturalną chęć poznania przyrody czy otaczającego świata.

Origami wymaga od dziecka precyzji składania, wymaga wielkiej koncentracji - poszczególne czynności muszą być wykonane ściśle według określonej kolejności. Jest tu, więc miejsce na naukę logicznego myślenia. Posiada ona szeroki walor uspokajający, rozbudza zainteresowania oraz chęć nowych poszukiwań.

Składanie papieru wymaga koncentracji, dziecko zapamiętuje kolory, kształty, sposoby zgięć o różnym stopniu zaawansowania, samo odkrywa nowe kombinacje, które dowartościowują go jako twórcę oraz systematycznie wpływają na rozwój podstawowych procesów uczenia się.

Składanie figurek origami doskonali precyzje ruchów rąk, a samodzielna manipulacja modelem odgrywa ważną rolę w procesie rozwijania wyobraźni. Dziecko poznaje zmysłami odpowiednie konstrukcje, dokonuje analizy własnych możliwości.

Składanie papieru rozwija pasję twórczą dzieci, daje pełne zadowolenie i poczucie samodzielności w odniesieniu do wykonywanej pracy. Origami jest jednocześnie zabawą i nauką kompozycji, wyczucia proporcji, przestrzeni na płaszczyźnie.

Prowadzący:

Klasa 4a

  1. Czarnecki Mateusz
  2. Olczak Zuzanna
  3. Żółtowski Michał

Klasa 5a

  1. Badyński Eryk
  2. Szymon Ciszewski
  3. Jabłoński Piotr
  4. Nowak Adrian

Klasa 5b

  1. Banasiewicz Zuzanna
  2. Barańska Katarzyna
  3. Łukaszewicz Szymon

Klasa 6d

  1. Wiśniewska Aleksandra

W zajęciach brali  udział uczniowie:

Klasa 5a

  1. Frelik Tomek
  2. Huba Amelia
  3. Centkowska Natalia
  4. Kurabiak Natalia
  5. Paluch Klaudia
  6. Piekarek Aleksandra
  7. Szymanowski Norbert
  8. Woźniak Aleksandra
  9. Wróblewski Emanuel

Klasa 5b

  1. Bylina Oliwia
  2. Kozińska Patrycja
  3. Kubis Natalia
  4. Piątkowska Gabriela
  5. Skrzypczyńska Kamila
  6. Soból Julia
  7. Sosnowska Julia
  8. Stachowiak Gabriela

Klasa 5c

  1. Dąbrowska Weronika
  2. Kutyba Weronika
  3. Ponikowska Monika
  4. Rybkowska Katarzyna
  5. Stefańska Kamila
  6. Tomaszkiewicz Julia

Klasa 5d

  1. Narożny Konrad
  2. Polak  Julia
  3. Puchała Patrycja
  4. Wojnarowska Wiktoria
  5. Woliński Michał

 

Mapa Interaktywna



-Przebudowa ulicy Sienkiewicza i Nowego Rynku

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.