Serwis.mszczonow.pl

Wyszukiwanie

:

Język / Language:

Data, imieniny

Dziś jest 21 Sierpnia 2017  |  imieniny: Joanny, Kazimierza

Menu strony

Banery

Treść strony

"LICZYMY, WAŻYMY, MIERZYMY"

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych

Godziny pracy

 

1. Beata Szustkiewicz środa 11.40 - 12.40
2. Małgorzata Jakubiak wtorek 12.35 - 13.35
3. Małgorzata Zgórzak wtorek 12.30 - 13.30
4. Dorota Węgrowska środa 12.30 - 13.30

 

    

    W naszej praktyce pedagogicznej często spotykamy się z grupą dzieci z klas początkowych mających ogromne trudności z uczeniem się matematyki. Fakt ten zmotywował nas do napisania projektu „Liczymy, mierzymy, ważymy” umożliwiającego dzieciom osiągnięcie takich umiejętności, które pozwoliłyby na dalszą bezstresową naukę matematyki.

    Wg prof. Gruszczyk – Kolczyńskiej – niekwestionowanego autorytetu w tej dziedzinie – wrażliwość i podatność na uczenie się matematyki w szkole jest uzależniona od tego czy dziecko:

  • opanowało umiejętności składające się na tzw. dziecięce liczenie,
  • rozumuje operacyjnie na poziomie konkretnym,
  • orientuje się w konwekcji szkolnych zadań,
  • potrafi racjonalnie zachować się w sytuacjach trudnych, wymagających wysiłku intelektualnego,
  • umie wykonać złożone czynności pod kontrolą wzroku.

    Projekt „Liczymy, mierzymy, ważymy” zakłada przygotowanie lub osiągnięcie przez dzieci operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym w zakresie:

  • ustalania stałości ilości nieciągłych,
  • porządkowania elementów w zbiorze przy wyznaczaniu konsekwentnych serii,
  • ustalania stałości masy,
  • ustalania stałości długości przy obserwowanych przekształceniach,
  • ustalania stałej objętości cieczy, przy transformacjach zmieniających jej wygląd.

    By dziecko radziło sobie z nauką w klasach początkowych – prócz zasygnalizowanych wyżej kwestii – ogromnie istotne jest – stymulowanie rozwoju w zakresie:

  • orientacji przestrzennej,
  • rytmów,
  • klasyfikacji,
  • rozwiązywania zadań z treścią,
  • zdolności do integrowania funkcji percepcyjno – motorycznych,
  • osiągnięcia odporności emocjonalnej na sytuacje trudne intelektualnie.

    Stymulowanie rozwoju dziecka w wyżej wymienionych zakresach także przewidziałyśmy w naszym projekcie.

    Projektem zostanie objętych 20 uczniów z klas I – III, którzy przejawiają trudności w opanowaniu umiejętności matematycznych na danym poziomie.

    Cele projektu:

  • podnoszenie poziomu umiejętności matematycznych w klasach I-III;
  • organizacja zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego

    Zakładane rezultaty:

  • podniesienie poziomu umiejętności matematycznych;
  • doposażenie bazy dydaktycznej;
  • poprawa jakości i efektywności współpracy rodziców ze szkołą;
  • skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej.

Autorzy projektu: Małgorzata Jakubiak, Beata Szustkiewicz, Dorota Węgrowska, Małgorzata Zgórzak

Mapa Interaktywna



-Przebudowa ulicy Sienkiewicza i Nowego Rynku

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku "Graficzna wersja strony" znajdującego się w górnej części witryny.